welkom in the Gambia - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu welkom in the Gambia - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu

welkom in the Gambia

Blijf op de hoogte en volg Lia

06 Januari 2018 | Gambia, Lamin

En dan sta je ,weliswaar met twee uur vertraging, toch weer midden in de nacht , midden in Afrika. En gelijk kommen alle herinneringen weer terug. De geuren, de geluiden, de warmte die Afrika tot Afrika maken. We werden opgehaald door Annemieke( de leidinggevende van het Lamin health center )en haar chauffeur. Het ziekenhuis ligt op slechts een kwartier rijden van de luchthaven.Ze bracht ons naar de verdieping boven het ziekenhuis, waar de kamers voor de stagiaires/vrijwilligers zijn. Het is een grote ruimte met een keuken, woonkamer, oplagruimtes en een balkon. Overal op de gang staan dozen met verband-en andere ziekenhuismaterialen.Alllemaal verscheept of verzonden vanuit Nederland.
We zijn blij met onze kamers. Ze zijn eenvoudig, niet geheel schoon (welkom in Afrika) maar een prima bed en een eigen douche en wc, Luxe!Dat er slechts een miezerig straaltje uit de kraan komt die of heet, of koud is (mengen gaat niet), het douchegordijn 25 cm boven de douchebak hangt, en de gordijnroede los en scheef hangt maakt niet uit.We vinden het prima hier.

Vandaag zaterdag , de koffer uitgepakt, en de omgeving wat verkend. Je loopt over stoffige zandwegen naar de hoofdweg van het dorp. Daar zijn wat winkeltjes.Alles rommelig, druk en lawaaierig. Veel mensen die je begroeten of aanspreken, of je een dienst willen bewijzen. Kinderen die naar je zwaaien.Gelukkig wis ik dit nog van de vorige keer. je stelt je er dan toch meer op in. Omdat de overgang en de warmte best een impact hebben, hebben we het rustig aan gedaan. Lekker wat gelezen op het balkon. En het één en ander in de keuken opgeruimd. Voorlopig logeren we hier met z`n tweeën.. Aan het eind van de maand komen er weer stagiaries.Wel ontmoet je hier personeel of Lissa de kokkin. Ze kan heerlijk koken, dat hebben we vanavond al geproefd.
Vanavond duik in ieder geval voeg mijn bed in.

• 06 Januari 2018 - 22:24

Henk:

Hoi Lia,
    Fijn dat je veilig en wel bent geland in Gambia en dank voor je eerste impressie.
    Je beschrijft alles zeer beeldend, zodat ik me er alles bij kan voorstellen (Denk ik tenminste...)
    Dit gaat vast een boeiende tijd worden. Hou ons maar veel en vaak op de hoogte.
    Groetjes van Henk

• 06 Januari 2018 - 22:51

Deb:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan! en als je nig tijd over hebt kun je zoals de foto laat zien nog wel wat vuilrapen ;-)

• 06 Januari 2018 - 22:59

Moon:

Fijn je te horen Li, jouw avontuur is begonnen. Ik kijk uit naar je verhalen. Liefs Moon

• 06 Januari 2018 - 23:41

Elna:

Fijn dat je er bent, ga er heerlijk van genieten, wij kijken uit naar je verhalen. Dikke kus van ons

• 06 Januari 2018 - 23:52

Anne:

Leuk om je zo te kunnen volgen Lia, benieuwd naar je verhalen! Geniet er van! Liefs Anne

• 07 Januari 2018 - 00:48

Evelien:

Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Succes en ook veel plezier met de Afrikaanse avonturen. Kkijk er naar uit om het via de verhalen een beetje mee te beleven. Lieve groet Evelien

• 07 Januari 2018 - 19:22

Moeder Joke:

Lia we hebben het vliegtuig op de laptop kunnen volgen! Grappig is dat, wat minder was dat hij een poosje stil bleef hangen! Dat is de techniek natuurlijk maar ik was gerustgesteld toen die weer verder ging! Je schrijft bijna al la Wil den Hollander!!! tIs wel een moeten nu dat schrijfwerk, ook al ben je moe van het werken! Iedereen rekent erop! Doe maar kalm aan en we lezen graag weer wat van je! Daag!

• 07 Januari 2018 - 21:50

Annemieke:

Ha Lia,

Wat fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Wat een heerlijke hand van schrijven heb je toch, leuk om te lezen wat jullie zoal ervaren.
    Door jouw schrijven breng je Gambia voor mij een stukje dichterbij.....
    Ook al ben je nu ver weg, door dit medium toch dichtbij

• 08 Januari 2018 - 07:08

Sija:

Hi lia,
    Fijn dat je veilig aangekomen bent! Leuk om je verslag te kunnen leen en je zo te kunnen "volgen"!! Ik kijk uit naar de rest! Veel liefs,

• 08 Januari 2018 - 09:39

Petra:

hey lia, goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Heel veel plezier in ieder geval! Geniet ervan, liefs peet

• 13 Januari 2018 - 17:28

Hanna:

Hey Lia, veilig geland gelukkig. Gezellig met zn tweeën. Ben heel benieuwd, naar je komende verhalen.
    Liefs groet Hanna.

• 15 Januari 2018 - 21:52

Annemiek:

Hallo Lia en Lia,

Wat leuk om te horen en zien dat jullie het naar je zin hebben weer heel wat anders als Kameroen zeker
    ben benieuwd naar jullie verhalen verder!
    Een lieve groet uit Nederland
    xxx Miek